Usuwanie błędów DTC
Kody błędów, czyli DTC (z ang. Diagnostic Trouble Code).
Częstym problemem jest problem świecącej się kontrolki awarii silnika bądź w nowszych pojazdach komunikat na wyświetlaczu, o jakiejś usterce w pojeździe pomimo sprawnie działającego pojazdu.
Próby naprawy sygnalizowanej usterki bądź co gorsza wymianie uszkodzonego elementu nie przynosi pożądanego efektu w postaci zgaśnięcia sygnalizacyjnej lampki silnika.
Rozwiązaniem takiego problemu jest usunięcie konkretnego błędu ze sterownika silnika. Do wykonanie takiej czynności wymagana jest zaawansowana wiedza z zakresu budowy i działania silnika
oraz jego podzespołów. Jeżeli błąd generowany przez moduł sterujący silnikiem nie wpływa na redukcje mocy (tryb awaryjny) to zastosowanie tej metody pozwala pozbyć się uporczywej kontrolki/komunikatu.
Często zdarza się, że samochody w których już wcześniej ktoś chciał coś ukryć a nie miał dostatecznej wiedzy i usunął całą tabelę błędów, następstwem czego jest brak możliwości samodiagnozowania się pojazdu, np. po wypięciu z instalacji jakiegokolwiek elementu, takiego jak czujnik temperatury cieczy, spalin bądź przepływomierz, egr lub czujnika różnicy ciśnień nie są rejestrowane żadne błędy i nie zapala się kontrolka ostrzegawcza na desce. W takiej sytuacji nie ma możliwości wykonania diagnostyki w celu lokalizacji usterki usterki, a jedynym rozwiązaniem pozostaje przywrócenie oryginalnego oprogramowania w sterowniku.
Oczywiście w naszej firmie świadczymy też usługę naprawy tak popsutego oprogramowania.
Wykaz błędów i systemów które możemy wyłączyć:
-systemu AdBlue
-system DPF/FAP
-system klap wirowych
-przepustnicy
-zaworu EGR/AGR
-system Start/Stop
-pierwszej sondy lambda EVAP/Nox
-drugiej sondy lambda LO2
Wyłączenie limitera prędkości w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych
Wyłączanie zaworów ELAB