Usuwanie DPF/FAP
Filtr cząstek stałych, DPF (najczęściej suchy); FAP najczęściej mokry) – filtr montowany w układach wydechowych, służy do oczyszczania gazów spalinowych z cząstek sadzy i popiołu.
Niestety jest to element charakteryzujący się określoną żywotnością i wysoką ceną w przypadku wymiany.
Kiedy na desce rozdzielczej twojego samochodu pernamentnie pojawiają się komunikaty związane z filtrem cząstek stałych, cały czas świecą się lampki na liczniku związane z DPF/FAP i Twój samochód już stracił moc świadczyć to może o problemie z DPF/FAP.
Najgorszym przypadkiem jest sytuacja, kiedy nie dopilnowałeś poziomu oleju w silniku, który się podniósł. Wzrost ten następuje przez dodawanie oleju napędowego do komory silnika w trakcje
kolejnych nieudanych próby dopalenia filtra cząstek stałych. Skutkiem tego może być uszkodzenie silnika (dotyczy silników z suchym filtrem cząstek stałych).
Można oczywiście wymienić filtr na inny bądź kupić zamiennik. Tylko trzeba pamiętać, że najczęściej zatkanie filtra cząstek stałych jest skutkiem a nie przyczyną problemów.
Przyczyn może być wiele, np. problem z uszkodzeniem wtryskiwaczy, zły stosunek ilości powietrza do ilości paliwa. I taka wymiana nie zagwarantuje powtórnego przejechania 200 tys.
kilometrów.
Z doświadczenia wiemy, że po wymianie filtra, zatkanie jego następuje po kilkunastu tysiącach kilometrów. W związku z czym wracamy do punktu wyjścia.
Nasza firma świadczy usługę usunięcia informacji o filtrze cząstek stałych ze sterownika silnika.
Wynikiem wykonania tej usługi jest usunięcie wszelkich błędów oraz awaryjnych trybów pracy wynikających z wadliwego działania DPF/FAP.
Jak to się odbywa w praktyce:
Odczytanie oryginalnego programu ze sterownika silnika i poddaniu go modyfikacji pod kątem wyeliminowania zapisanych w nim danych związanych z modułem dodatku DPF /FAP, czy Nox.
Po przeprowadzonej modyfikacji oprogramowania program zostaje wgrany do sterownika silnika.
Na koniec wykonywana jest diagnostyka komputerowa i kontrola parametrów czy wszystko działa poprawnie w samochodzie.
Wiedza oraz zaplecze techniczne umożliwiają naszej firmie na usunięcie wielu mankamentów nie wpływających na pracę silnika i jego podzespołów m.in. :
Wyłączenie systemu AdBlue
Wyłączenie DPF/FAP
Wyłączenie klap wirowych
Wyłączenie przepustnicy
Wyłączenie zaworu EGR/AGR
Wyłączenie systemu Start/Stop
Wyłączenie pierwszej sondy lambda EVAP/Nox
Wyłączenie drugiej sondy lambda LO2
Wyłączenie limitera prędkości w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych
Wyłączanie zaworów ELAB